kurser vi ERBJUDER

VÅRA KURSER

Kurser inom magdans och Hula i stockholm och online!
NÅGOT FÖR ALLA DANSARE

SE VÅRT UTBUD AV DANSKURSER

EKC Dansskola strävar efter att lära ut en kombination av konstnärlighet, styrka samt kultur inom magdans och Hula. Av denna anledningen erbjud vi olika dansstilar och kurser för både nybörjare och proffs.

Ta en titt på vad vi erbjud nedan för att hitta det som passar dig. Alla kurser inom magdans och Hula innehöll flera olika dansstilar. Vi postar schema inför varje termin samt nyheter och evenemang, håll utkik och kontakta oss för mer information!

Under våren får alla som bokar en kurs online via vår hemsida en extra premie – vi har nämligen tryckt upp snygga tygpåsar med vår logga – perfekt att lägga dina dansskor och vattenflaska när du är på väg till eller från våra dansstudios.

Magdans - Nybörjare

Nybörjarnivån i magdans var en perfekt kurs för dig som ville börja dansa och lära dig grunderna i Magdans. Vi lärde oss isolera de olika kroppsdelarna och lärde oss även rörelser som Camel walk, Drop and kick, shimmy, snake arms med mera.

Magdans - Forsättning

Fortsättningsnivån i Magdans är en perfekt kurs för dig som dansat någon termin eller har dansat andra stilar. I denna kurs gör vi en rolig koreografi och lär oss nya danssteg inom olika stilar i magdansen. På fortsättningsnivån i Magdans kan man också lära sig dansa med slöja, käpp, cymbaler etc.

Magdans - Avancerad

I den här kursen går vi vidare och lär oss ytterligare nya magdans-steg, variationer på steg och nya stilar. Vi fokuserar mycket på ytrycket i dansen och jobbar med att sätta flera roliga koreografier. Den här kursen är för dig som vill kunna jobba med magdansen och ta din dans till nästa nivå.

Hula - Nybörjare

I den här kursen lär vi oss grunderna i hawaii hula, vi dansar olika stilar såsom Hula Kahikoden – den traditionella hulastilen och Hula´Auana – den moderna hulan och Ori Tahiti. Vi lär oss även dansa med olika attribut som Puili sticks och pom poms. Perfekt kurs för dig som vill komma igång och testa på en ny rolig dansstil.

Hula - Forsättning

Perfekt kurs för dig som har dansat lite tidigare och vill utvecklas ytterligare inom dansen. I denna kurs lär vi oss fler steg och variationer inom Hula Hawaii och Ori Tahiti. Vi gör en rolig koreografi och övar på uttrycken och känslan inom dessa vackra stilar. Vi lär oss också dansa med olika attribut som Puili sticks och pom poms.

Oriental Workout

Denna kursen är för dig som behöver komma igång och röra på dig och vill göra det på ett roligt sätt inom Magdansen. Passar perfekt för nybörjare såsom lite mer avancerade elever. Vi kör en rätt så intensiv timme där vi dansar och rör på kroppen hela tiden.
Special Offer

15% rabatt för ny kunder

Ta chansen att boka nu och du får 15% rabatt som ny kund

Vill DU LÄRA DIG DANS?

Boka tid hos oss!

LKontakta oss antingen vi uppgifterna nedan eller skicka oss ett meddelande via formuläret så återkommer vi inom kort till dig.

DU HITTAR OSS HÄR

Skånegatan, Södermalm, Stockholm